Az őszinte filozófia a hamis önbecsülésről

Az őszinte filozófia a hamis önbecsülésről

"Az őszinte filozófia fogalomtára" c. írásomból az egyik fogalom: Az emberi természet

Az emberi természet: Az emberi személyiség hatása a gondolkodásunkra és viselkedésünkre. Az alábbi 16 pont szerint működik:

2015. szeptember 09. - Harcz László

1.- Az ember élőlény, 

  1. - az élőlények ösztönösen életben akarnak maradni, 
  2. - ezt szolgálják a túlélési ösztöneink, 
  3. – a biztosabb túléléshez minél több erőforráshoz kell hozzáférnünk, 
  4. - ehhez pedig minél magasabb társadalmi rangra van szükségünk, 
  5. - ennek megszerzésére az önbecsülési- vagy rangsor-kényszerünk kényszerít minket, 
  6. - de mivel a jogos önbecsülés (és ennek alapján a valós társadalmi rang) megszerzéséhez szinte senkinek nem elegendőek a saját valós értékei, elfogadjuk a hamis önbecsülésünk „segítségét”, amely ezt csalással, önszépítő önámítással-képmutatással akarja megoldani. 
  7. - az önámítási-képmutatási kényszerünk ennek érdekében a társadalmi riválisaink társadalmi megítéltetését lealacsonyítja, bűnbakká teszi őket, értékeiket, érdemeiket igyekszik porrá zúzni, ugyanakkor a saját megítéltetésünket a saját értékeink látszatának az eltúlzásával, hamis metakommunikációval, mindenfajta csalással, hamissággal igyekszik javítani.
  8. - az önámítás-képmutatás kényszere, az általa okozott csalás, aljasság az oka minden bűnünknek. Emiatt az emberi erkölcs egyenlő az önámítási-képmutatási kényszerünk elleni küzdelmünkkel, mértéke ennek a küzdelemnek a hevességével arányos.
  9. - ezeket az ösztönös késztetéseinket ki lehet használni és emberek ill. társadalmi csoportok ellen lehet az embereket fordítani, ez maga az uszítás. 
  10. - ezzel a szélsőségesek élnek, a szélsőséges politikusok, ideológusok, közszereplők, akik így akarják maguk mellé állítani az embereket, az uszítás ingyen lehetőségét kihasználni, ahelyett, hogy valós segítséget nyújtanának az őket támogatóknak. 
  11. - minél hevesebben és aljasabbul uszít és kelt gyűlöletet egy közszereplő, annál szélsőségesebb. 
  12. - a rangsor-ösztön kényszere, a falka-ösztön kényszere és az önámítás-képmutatás kényszere alkotja a "rosszravivő ösztönös kényszereinket", ezeket együtt köznapi nyelven a hamis önbecsülésnek szokták nevezni, annak a megjelölése és elismerése nélkül, hogy itt kényszerről, élettani eredetű kényszerről van szó!
  13. - ezzel a „rosszravivő ösztönös kényszer”-együttessel a lelkiismeretünk hívatott tartani az egyensúlyt, ez is a génjeinkből ered, és többféle módon hat ránk: a szabadság, az igazság és az összes jóravivő ösztönöztetésünk által, összefoglaló néven és fogalommal az erkölcsi késztetések által. 
  14. - a lelkiismeret a belőle származó iménti fogalmakkal ill. jelenségekkel közösen alkotja a „jóravivő ösztöneinket”. ezek kényszerítenek minket a jó irányba, és ha megfogadjuk, tehát ha küzdünk az önámítási-képmutatási kényszerünk és általában a rosszravivő ösztöneink ellen, azt nevezzük erkölcsnek. Az erkölcsösség mértéke egyénenként változik, és egyenlő az emberi személyiséggel.
  15. - Mindenki maga dönt, de nyilvánvalóan könnyebb erkölcsösnek lenni, ha megértettük, hogyan is működik az emberi természet, az emberi személyiség, ha megértettük, hogy a legnagyobb virtus, a legnagyobb büszkeség a jóság, mert a legerősebb rosszravivő kényszereinket kell ehhez legyőznünk.

 

 

Harcz László

A bejegyzés trackback címe:

https://harczlaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr777771874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása